سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دل تنگی عاشق

 بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ 

إن تکن الأبدان للموت أنشئت فقتل امرئ بالسیف فی الله أفضل

اگر بدن و جسم انسانها برای مرگ آفریده شده ، به خدا سوگند کشته شدن انسان با شمشیر(شهادت ) بهتر است . ( حضرت امام حسین (ع) )

بـذل جـان و مـال و تـرک نـام و نـنـگ

در طــریـق عـشـق اول مـنـزل اسـت

غواص شهید ابراهیم اصغری 

سرداری دلیر از سرداران حماسه ساز استان همیشه خط شکن زنجان

غواص شهید ابراهیم اصغری

از فرماندگان برجسته و شجاع اطلاعات عملیات لشگر31 عاشورا

( در سلسله عملیات های کربلای چهار و پنج )

غواص شهید ابراهیم اصغری

سردار بسیجی ، غواص شهید ابراهیم اصغری

در دومین روز تیرماه سال 1336 دیده به جهان گشود و در روز 19 دی ماه 1365در منطقه شلمچه ، در عملیات عاشورائی (کربلای پنج) درسن 29 سالگی به درجه والای شهادت رسید .     (یادش گرامی) 

شهید ابراهیم اصغری

دست از مـس وجـود چـو مـردان ره بشـوی

تــا کـیمـیـای عـشـق بـیابی و زر شـوی

شهید ابراهیم اصغری از جمله بسیجیان مخلص و مومن زنجانی بود که از همان اول های آغاز جنگ کوله بار جهاد برداشته و عاشقانه و آگاهانه با تمامی وجود پا به میدان خون و شهادت گذشته بود ، او به حقیقت عاشق و دل باخته پیر جماران بود و جان شیرین خویش را و در یک کلام هرچه داشت و نداشت خود را وقف خدمت به طریقت حسینی امام (ره) کرده بود . او مستی از مستان خمخانه عاشورا و میخانه نشینی مدهوش از نام حسین (ع) بود ، او عاشقی شیدا و مجنونی شهادت طلب بود .

فرازی مختصر از وصیت نامه گهربار سردارسپاه اسلامشهید ابراهیم اصغری :

و اماما ، کاش می شد در عشق تو هزاران بار می کشتنم ، قطعه قطعه ام می کردند و تکه های تنم را می سوزندند و خاکسترم را به باد می دادند و باز زنده می شدم و باز....

خمینی جان ، جان جانانم ، روح و روانم مگر نعمتی بالاتر از وجود سرپا مهربانیت هست !؟ 

شهید ابراهیم اصغری

دست نوشته ای کوتاه از غواصشهید ابراهیم اصغری :

تا به حال تعداد یاورا !؟ یاریم کن تا این راه را به سرعت بپیمایم .

بارالها !؟ خواهانم ، آن مرگی را که تو دوست داری و به خیر از ذات مقدست کسی مرا به طرف آن مرگ راهنمایی نخواهد کرد . آن مرگ برایم سعادت است . آن مرگ شهادت است . ( یادش گرامی )

  شهید ابراهیم اصغری در راستای خدمت به اسلام و انقلاب و پاسداری و حفظ و حراست از آرمانها و ارزشهای انقلاب از هیچ کوشش و تلاشی فروگزار نمی کرد و در سخت ترین و مشکل ترین ماموریت های شناسایی جانانه و با تمام وجود شرکت می کرد ، او با شجاعتی مثال زدنی خطرناکترین موقعیت های پدافندی دشمن را انتخاب می کرد و بهترین کوکی ها و کاملترین اطلاعات را از مواضع و استحکامات و کمین ها و ادوات نظامی نیروهای عراق تهیه و ارائه می کرد. تمام بچه هایی که با او همسنگر و همرزم می شدند از شجاعت و نترس بودنش حیرت می کردند و از تواضع و فروتنی او درس می گرفتند ، او به حقیقت دل باخته ای صادق و پاکبازی عاشق بود .

(خاطره ای کوتاه از شهید ابراهیم اصغری)

 یکی از غواصان همرزم شهید در عملیات کربلای پنج اینطوری می گفت که :

کاهی اتفاق می افتاد که شهید اصغری با لباس غواصی به آب می زد و تا 2-3 روزی از او خبری نمی شد ، می رفت سراغ مواضع عراقیها و از محل استقرار نیروها و استحکامات ، سنکرها، ادوات نظامی و کمین های دشمن عکس می گرفت و شناسایی می کرد . مشکلات و خطرات زیادی را به جان می خرید تا منطقه عملیاتی را کاملا شناسایی کند .

( یادش گرامی ) 

 

شهید ابراهیم اصغری

 غواص شهید ابراهیم اصغری در دست نوشته ای چنان آورده :

 

دلم برای آن خاکریزها و گرد و غبار ناشی از انفجار گلوله ها ، دلم برای منورها ، برای گلوله های رسام که دل تاریک شب را می شکافند و انفجارها که سکوت شب را می شکند ، دلم برای فریاد الله اکبر ، دلم برای شهدا ، برای انسانهای مخلص ، برای خاکهای خونین ، برای صدای نوحه بسیجی های عاشق حسین (ع) ، برای صدای سینه زنی ، برای خنده ها و گریه های عاشقانه ی عارفان عاشق خدا ، برای صدای قرآن ، برای زمزمه ی راهیان خط مقدم ، برای بوسه ها و خداحافظی ها تنگ شده است .  ( یادش گرامی )

شهید ابراهیم اصغری

هـر دل کـه کـند طـواف گـرد در عشــق

جـان خسـتة کـند بـه آخر از خنجر عشـق

ایـن نـکته نـوشـته انـد بـر دفـتر عشــق

سـر دوسـت نـدارد آنـکـه دارد سـرعشـق

با ذکرصلواتی یاد و نام تمامی شهیدان دل باخته حق و حقیقت را گرامی داشته و

برای تعجیل در فرج آقا صاحب زمان (عج) دعا کنیم .

(با التماس دعا )




ادامه مطلب

[ پنج شنبه 87/7/25 ] [ 10:59 صبح ] [ عباس لشگری ]