سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرازی از زندگی نامه و وصیتنمامه سردار شهید طاهر اوجاقلو

بسم الله الرحمن الرحیم

( وَالَّذِینَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَالَّذِینَ آوَوْا وَنَصَرُوا أُولَئِکَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقًّا لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَرِزْقٌ کَرِیمٌ )

(سوره مبارکه الأنفال آیه 74)

 سرداران زنجان سردار شهید طاهر اجاقلو

مروی کوتاه بر زندگانی سردارشهید طاهر اوجاقلو :

طاهر اوجاقلو در سال 1341 در قریه قاهران زنجان متولد شد. دوره ابتدایی را در مدرسه خاقانی و دوره راهنمایی را در مدرسه شهید چمران به پایان رساند

طاهر از همان ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی فعالیت مستمری داشت و اقدام به پخش اعلامیه های حضرت امام (ره) و شرکت در تظاهرات های خیابانی و  درگیری ها می نمود. بارها و بارها در راهپیمایی ها و تظاهرات ضد رژیم شاهی شرکت می کرد و به خانواده خود هم توصیه شرکت در تظاهرات ها را توصیه نموده و آن راد تکلیفی بر هر مسلمان هم وطن می دانست.

ادامه مطلب...


ادامه مطلب

[ دوشنبه 95/12/9 ] [ 1:12 صبح ] [ عباس لشگری ]

وصیت نامه سردار شهید طاهر اجاقلو

بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ

 فَرِحِینَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَیَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِینَ لَمْ یَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ

آنان به فضل و رحمتی که خدا نصیبشان گردانیده شادمانند، و دلشادند به حال آن مؤمنان که هنوز به آنها نپیوسته‌اند و بعداً در پی آنها به سرای آخرت خواهند شتافت که بیمی بر آنان نیست و غمی نخواهند داشت. (سوره آل عمران آیه 170)

در دل که عشق نبود معشوق کی توان یافت

جایی که جان نباشد جانان چه کار دارد؟

( عراقی )

 

 گزبده ای از وصیتنامه سردار شهید طاهر اجاقلو

 وصیت نامه سراسر درس سردارشهید طاهراجاقلو معاونت طرح و برنامه و عملیات لشگر 17 حضرت علی ابیطالب (ع) :

شکر خدا می کنم که قدری مهلتم داد تا اسلام واقعی را بشناسم و در خاموشی و جهل از دنیا نروم. انقلاب اسلامی باعث شد من از لاک خود بیرون آیم و دور و برم را بنگرم و به زندگی از دید دیگری نگاه کنم. آری امام کاری عظیم کرد. وی باعث شد دنیا از خواب بیدار شود و انسانیت را دوباره یاد آورد. خوشحالم که جانم را نثار اسلام و مکتب محمد (ص) و علی (ع) می کنم.

ادامه مطلب...


ادامه مطلب

[ یکشنبه 89/4/20 ] [ 12:16 عصر ] [ عباس لشگری ]

سرداران زنجان سردار شهید طاهر اجاقلو

بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ

( سَابِقُوا إِلَى مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّکُمْ وَجَنَّةٍ عَرْضُهَا کَعَرْضِ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ أُعِدَّتْ لِلَّذِینَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ  ذَلِکَ فَضْلُ اللَّهِ یُؤْتِیهِ مَنْ یَشَاءُ  وَاللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِیمِ ) -به سوی آمرزش پروردگارتان بشتابید و به راه بهشتی که عرضش به قدر پهنای آسمان و زمین است و برای اهل ایمان به خدا و پیمبرانش مهیّا گردیده. این فضل خداست که به هر کس خواهد عطا می‌کند و خدا دارای فضل و کرم بسیار عظیم است.(سوره حدید آیه  21)

ما را که درد عشق و بلای خمار کشت

یا وصل دوست یا می صافی دوا کند

جان رفت در سر می و حافظ به عشق سوخت

عیسی دمی کجاست که احیای ما کند

( حافظ )

سرداران زنجان سردار شهید طاهر اجاقلو

 از سرداران بنام و حماسه ساز شهرستان زنجان

سرداررشید اسلام شهید طـاهـراجـاقـلـو

معاونت دلیر طرح و برنامه واطلاعات وعملیات لشگر 17 حضرت علی ابن ابیطالب (ع)

درعملیات شکوهمند وسرنوشت سازخـیـبـر (اسفند ماه 1362- جزایرمجنون )

زندگینامه سردار شهید طاهر اجاقلو :

شهید "طاهر اجاقلو" از مادرى به نام "ملکه صمصامى" در پاییز سال 1340 شمسى در خانواده‏اى مذهبى در زنجان به دنیا آمد.

طاهر قبل از شش سالگى به همراه برادرش ناصر به مکتب‏خانه رفت و قرائت قرآن را فراگرفت. آن گونه که پدرش حاج یدالله مى‏ گوید:"در این دوره به بازى و تفریح علاقه چندانى نشان نمى‏ داد و بیشتر در خانه مى ‏ماند و در کارهاى منزل به خانواده‏اش یارى مى‏ رساند."

او دوره ابتدایى را در یکى از دبستان هاى زنجان آغاز کرد و چون به درس علاقه داشت، تکالیفش را به خوبى انجام مى‏ داد به طورى که معلمان بارها به پدرش گفته بودند: "حاجى! پسرت دانش ‏آموز خوبى است، با کسى دعوا نمى‏ کند و درسش را خوب مى‏ خواند."

ادامه مطلب...


ادامه مطلب

[ دوشنبه 85/7/17 ] [ 6:3 عصر ] [ عباس لشگری ]