سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرازی از زندگی نامه و وصیتنمامه سردار شهید طاهر اوجاقلو

بسم الله الرحمن الرحیم

( وَالَّذِینَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَالَّذِینَ آوَوْا وَنَصَرُوا أُولَئِکَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقًّا لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَرِزْقٌ کَرِیمٌ )

(سوره مبارکه الأنفال آیه 74)

 سرداران زنجان سردار شهید طاهر اجاقلو

مروی کوتاه بر زندگانی سردارشهید طاهر اوجاقلو :

طاهر اوجاقلو در سال 1341 در قریه قاهران زنجان متولد شد. دوره ابتدایی را در مدرسه خاقانی و دوره راهنمایی را در مدرسه شهید چمران به پایان رساند

طاهر از همان ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی فعالیت مستمری داشت و اقدام به پخش اعلامیه های حضرت امام (ره) و شرکت در تظاهرات های خیابانی و  درگیری ها می نمود. بارها و بارها در راهپیمایی ها و تظاهرات ضد رژیم شاهی شرکت می کرد و به خانواده خود هم توصیه شرکت در تظاهرات ها را توصیه نموده و آن راد تکلیفی بر هر مسلمان هم وطن می دانست.


سرداران زنجان

طاهر دوره دبیرستان را در دبیرستان دکتر شریعتی زنجان ادامه داد ولی با شروع جنگ سال آخر دبیرستانش را نیمه تمام گذاشته و درسن 18 سالگی رهسپار جبهه های جنگ می شود ، درابتدا بعنوان  یک بسیجی ساده مشغول خدمت و پاسداری از آرمان ها انقلاب و مرزهای میهن اسلامی ایران  می گردد اما دیـری نمی گـذرد که با نشان دادند شجاعت و ازجان گذشتگی و اثبات وفاداری خـود به مرام ومسلک پیر جماران وخط سرخ تشیع علوی به سمت فرمـاندهی گروهان و سپس فرمـاندهی گردان وبـالاخره معاونت طرح و برنامه وعملیات لشگر 17علی ابن ابیطالب (ع) منسوب میشود ، با این حال هرگاه از وی سوال می شد در جبهه به چه کاری مشغولی ، پاسخ می داد : ( سنگر می سازم و سقای رزمندگان اسلام هستم .)

طاهر درعملیات سوسنگرد دچار مجروحیتی نه چندان جدی از ناحیه پا می شود و در بیمارستانی دراهواز بستری می گردد . ولی شب هنگام به طور پنهانی و دور از چشم پزشگان و نگهبانان از بیمارستان گریخته و با آن وضعیت دوباره به منطقه وخط مقدم درگیری باز میگردد . درعملیات بیت المقدس در خود شهر خرمشهر از ناحیه گردن مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به شدت زخمی میشود و این بار جراحت او بسیار سخت و دشوار بهبود می یابد ، ولی این بار نیز این زخمی شدنها و خوب شدن ها نمی تواند او را از حضور در حبهه ها باز دارد و با بهبودی اندکی که پیدا می کند دگر باره کوله بار مبارزه برگرفته و بسوی حبهه های حق علیه باطل رهسپار می شود ، و سرانجام پس از سالها خدمت بی منت و مخلصانه به انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی (ص) در روز 22 اسفندماه 1362 چهار روز بعد از شهادت برادر غیرتمند و دلاورش شهید ناصر اجاقلو بر اثر اصابت ترکش به ناحیه سر در عملیات سرنوشت ساز خیبر در منطقه عملیاتی جزیره مجنون و در کنار همرزمان عاشق پیشه گردان حضرت ولی عصر (عج) که شامل نیروی های خط شکن زنجان  می شدند به شهادت رسیده و پیکر پاکش مدتی در منطقه عملیاتی باقی می ماند و بعد از چندی با تصرف کامل جزایر مجنون و پایان عملیات به پشت خط انتقال می یابد .

( یاد ونامش برای همشیه تاریخ زنده و جاوید باد)

سرداران زنجان سردار شهید میکاییل کریمی ، شهید طاهر اجاقلو و  شهید حمید گیلک

فرازی وصیت نامه سردار شهید طاهر اوجاقلو :

افتخار می کنم که مکتبم اسلام است، اسلامی که به من فهماند چگونه بیندیشم. چگونه راهم را انتخاب کنم. در واقع من از زمانی توانستم به راه واقعی اسلام بیایم که انقلاب شروع شد و هر چه بیشتر به مکتبم آشنا شدم تا آنجا که خونم را نثار مکتبم می کنم.

ما خلق شده ایم تا آزمایش شویم و اساسا این جهان، آزمایشی بیش نیست. زندگی جاوید در آن جهان است. ای مردم شهیدپرور و غیور مکتب اسلام، درخت انقلاب اسلامی نیاز به خون دارد. اما همان (هل من ناصر ینصرنی) صدا می زند. بر ملت مسلمان ایران واجب است که به  این پیام امام لبیک بگویند و این درخت را با خون خود سیراب کنند.

... بارالها   ! پروردگارا! این هدیه خون نا قابل ما پیروان فرستاده ات حضرت محمد (ص) و فرزندش امام خمینی را بپذیر و ما را از سربازان حضرت ولی عصر (عج) قرار بده و آرزوی ما را که همان نعمت پر لطف شهادت می باشد، بر آورده ساز، و این بنده حقیر را جزو سربازان حضرت ولی عصر (عج) قرار بده.

ای مردم از شما می خواهم که قدر این نایب حضرت مهدی (عج) را بدانید که اطاعت از او واجب شرعی است. امیدوارم این انقلاب زمینه ساز انقلاب حضرت مهدی (عج) باشد.

در دنیا دو صف وجود دارد : صف باطل که همان صف فرعون و صف شاه معدوم است و صف حق که صف تمامی پیامبران و راه خمینی کبیر است.

رهبرم را تنها نگذارید همیشه از او تبعیت کنید... 

( یاد ونامش برای همشیه تاریخ زنده و جاوید باد)

سرداران زنجان سردار شهید طاهر اجاقلو و سردار شهید حسین باقری

دارم سری و از تو مرا، سر دریغ نیست

پیش تو می‌نهم، من درویش هر چه هست

ما بی‌خودیم و مدعیانند بی‌خبر

زان می که داده است به ما ساقی الست

( سلمان ساوجی )

سرداران شهید زنجان سردار شهید میکاییل کریمی ، سردار شهید منصور سودی ، سردار شهید طاهر اجاقلو ، سردار شهید عبدالله بسطامیان ، سردار شهید ناصر اجاقلو

بذل جان و مال و ترک نام و ننگ

در طریق  عشق اول منزل  است

(سعدی)

با ذکرصلواتی یاد و نام تمامی شهیدان دل باخته حق و حقیقت را گرامی داشته و برای فرج آقا صاحب عصر و زمان (عج) دعا کنیم .

( التماس دعا )




ادامه مطلب

[ دوشنبه 95/12/9 ] [ 1:12 صبح ] [ عباس لشگری ]